Кожен школяр знає, що списувати відповіді до домашнього завдання (або до прав, що виконуються в класі) заборонено. Учителі кажуть, що це нечесно, що ти маєш думати сам. Але чи помічав ти колись, як вони самі заглядають у свої нотатки перед уроком? Чи як шукають відповіді в книжках, коли не знають, що сказати? Виходить, навіть дорослі не завжди вирішують усе самотужки. То чому ж тобі не можна скористатися маленькою підказкою?
Як до чужих ідей ставляться дорослі
Подумай про вчителів: вони готуються до уроків, читають підручники, іноді навіть гуглять щось перед заняттям. І це зовсім не свідчить про те, що вони не знають свій предмет. Просто їм потрібна допомога, щоб згадати деталі чи пояснити складне простіше. До речі, так роблять не тільки вчителі, але й представники багатьох інших професій. Наприклад, спортсмени дивляться записи своїх або чужих тренувань, щоб покращити техніку. Програмісти шукають готові шматки коду, бо так швидше. Усі навколо використовують чужі ідеї чи підказки! Але коли ти хочеш глянути на чужий зошит – це одразу «не можна».
Чому так? Можливо, справа в тому, що школа хоче навчити тебе думати. Якщо ти завжди списуєш, то не вчишся сам, і у цьому випадку мислити самостійно точно не навчишся. Але чи справді один погляд на відповідь усе псує? Ось, наприклад, ти застряг на одній задачі з математики. Розв’язати її ніяк не виходить, ти нервуєшся, час іде. Побачивши розв’язок у готових відповідях на зразок гдз математика 5 клас олександр істер, одразу зрозумієш, де помилився. Викладачі ж самі кажуть, що помилки – це нормально. То чому не дати шанс розібратися через підказку, а не просто сидіти в тупику?
Чесність чи подвійні стандарти?
Але, звісно, у цьому питанні є й інший бік. Якщо всі будуть списувати, то буде неможливо зрозуміти, хто що знає. Учителям треба завжди перевіряти, чи ти щось засвоїв, чи просто списав у сусіда. Їм потрібно знати, чи добре вони пояснюють матеріал (принаймні якщо йдеться про вчителя, котрий не тільки взагалі ставиться до своєї справи старанно, але й турбується про знання школяриків).
Інакше вчителі не зрозуміють, що тобі ще пояснити. Але ж коли вони самі заглядають у книжку – це ще не каже, що вони не вміють вчити. Вони просто шукають спосіб зробити урок кращим. То чому тобі не можна так само шукати спосіб зрозуміти тему? Якщо не просто сліпо списати матеріал, а спробувати його осмислити – це принесе лише користь твоїм знанням.
Списування як спосіб вчитися?
Ще одна думка крутиться навколо чесності. У школі кажуть, що списувати – це обман; мовляв, у такому випадку ти видаєш чужу роботу за свою. Але подивись на дорослих: шеф-кухар бере рецепт із книжки, а потім готує смачну страву. Ніхто не називає це обманом. Він узяв чужу ідею, додав щось своє і зробив результат. Так само списування – це не завжди погано, якщо ти потім розберешся і зрозумієш тему. Проблема в тому, що в школі цього не перевіряють; списав і все, ти «винен».
На нашу думку, не треба сидіти та мучитися самому, коли можна отримати маленьку допомогу. Якщо підглядати відповіді нечасто та працювати самостійно, ти не втратиш уміння думати, а навпаки – швидше розберешся в темі. Переглянувши розв’язок задачі, ти побачиш, де помилився, і наступного разу зробиш краще. Головне – не зловживати та ставитися до своєї роботи старанно. Тоді підказка стане не обманом, а корисним способом зрозуміти більше.